Leveransvillkor

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör  inom Sverige, i samarbete med  Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. När det gäller spabaden från Viskan Spa är den normala leveranstiden 3-4 veckor. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Frakt – Större produkter

Större produkter levereras normalt sätt med Schenker i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Schenkerterminalen aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Schenker aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00. Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00).
Spabad levereras alltid ut direkt till kund. Tid och dag meddelas alltid direkt efter överenskommelse i örderbekräftelsen.

Fri frakt – Mindre produkter

Mindre produkter, som till exempel: bordslampor, soffkuddar, filtar, levereras med hjälp av Schenker till ditt närmaste ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Hämta själv i butik

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i vår butik  ute på Kvanrholmen när det passar dig.
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot packar vi ordning dina varor så de står färdiga när du kommer. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Vår butik  har öppet vardagar mellan kl. 11.00 och 18.00. Lördagar 11.00-16.00

Vill du att vi ska ringa upp dig, vänlig skriv ditt nummer nedan.